Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną
§ 1 Informacje podstawowe
1. Niniejszy regulamin to regulamin świadczenia usług elektronicznych za pośrednictwem Strony internetowej: sloneczkovintage.pl (zwanej dalej „Stroną”).
2. Właścicielem i podmiotem świadczącym usługi elektroniczne poprzez Stronę jest: Joanna Olszewska prowadząca nierejestrowaną działalność gospodarczą pod adresem ul. Sucharskiego 6/8 96-100 Skierniewice (zwana dalej „Usługodawcą”).
3. Z Usługodawcą możesz skontaktować za pośrednictwem:
1) poczty e-mail: kontakt@sloneczkovintage.pl
2) telefonicznie: +48 734 734 476
4. Niniejszy regulamin został przyjęty w dniu 05.11.2024 r.
§ 2 Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną
1. Strona zawiera podstawowe informacje o prowadzonej przez Usługodawcę działalności: sklepu internetowego z używaną odzieżą dziecięcą.
2. Za pośrednictwem Strony Usługodawca świadczy usługi płatne i bezpłatne:
1) W ramach sklepu internetowego: sprzedaż wysyłkowa towarów;
2) Subskrypcja newslettera z informacjami handlowymi (promocjami, ofertami specjalnymi).
3. Usługi płatne są oznaczone w taki sposób, aby nie było wątpliwości, że skorzystanie z nich łączy się z obowiązkiem zapłaty.
§ 3 Warunki techniczne do korzystania ze Strony
1. W celu prawidłowego korzystania ze Strony powinieneś posiadać:
1) urządzenie (komputer PC, tablet, smartphone) z połączeniem internetowym;
2) przeglądarkę internetową;
3) pełną zdolność do czynności prawnych, w celu dokonania zakupów na Stronie;
4) adres poczty e-mail, w celu dokonania zakupów na Stronie, zapisania się na newsletter.
§ 4 Sprzedaż towarów fizycznych
1. Składanie zamówień
1) Skuteczne złożenie zamówienia wymaga podania danych, określonych w formularzu zamówienia. Dane powinny być prawdziwe i aktualne.
2) Umowa sprzedaży zostaje zawarta po podaniu przez Ciebie obowiązkowych danych, kliknięciu opcji „Kupuję i płacę” oraz dokonaniu zapłaty ceny.
3) Z chwilą przyjęcia zamówienia do realizacji Usługodawca wysyła potwierdzający e-mail.
4) Usługodawca zrealizuje zamówienie po dokonaniu przez Ciebie zapłaty i potwierdzeniu Twojego zamówienia. Termin na opłacenie zamówienia wynosi 3 dni, po tym terminie zamówienie automatycznie się anuluje.
5) Zamówienia są realizowane w terminie od 3 do 7 dni, od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Przez realizację rozumie się skompletowanie i wysyłkę zamówienia. Jeśli zamówienie nie będzie mogło zostać zrealizowane w tym terminie, otrzymasz informację od Usługodawcy.
2. Dokonywanie płatności
1) Usługodawca umożliwia zapłatę za pośrednictwem operatora płatności internetowych.
2) Płatność dokonana jest z chwilą wpływu środków na rachunek Usługodawcy lub zaksięgowania się środków przez system operatora płatności.
3. Dostawa/Odbiór towaru
1) Usługodawca umożliwia kilka opcji dostawy towaru – wyboru należy dokonać przy składaniu zamówienia.
2) Koszty dostawy Usługodawca określa na Stronie, tak abyś mógł się z nimi zapoznać przed złożeniem zamówienia.
3) W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości w stanie przesyłki, w szczególności jej zewnętrznych uszkodzeń, powinieneś zgłosić ten fakt kurierowi i spisać z nim protokół obejmujący te informacje. Pamiętaj że zaniechanie powyższego obowiązku może być przyczyną odmowy uznania Twoich roszczeń reklamacyjnych.
4) Zamówienia towarów fizycznych można składać za pośrednictwem Strony bez zakładania konto użytkownika.
§ 5 Pozostałe informacje dotyczące sprzedaży
1. W razie wątpliwości uznaje się, że ceny podane na Stronie są cenami brutto.
Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia, jeśli w szczególności: 1) podałeś nieprawidłowe dane, uniemożliwiające realizację umowy, 2) nie opłaciłeś zamówienia w terminie, 3) w przypadku zamówień towarów fizycznych dwukrotnie nie odebrałeś przesyłki.
§ 6 Prawa konsumenta
1. Postanowienia art. 7 – 8 poniżej mają zastosowanie względem konsumentów oraz osób korzystających z uprawnień konsumentów według przepisów Ustawy o prawach konsumenta oraz Kodeksu cywilnego.
2. Przez prawa konsumenta należy rozumieć:
1) prawo konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość (art. 27 i następne Ustawy o prawach konsumenta);
2) prawa konsumenta związane ze zgodnością towaru, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową (art. 43a i następne Ustawy o prawach konsumenta).
3. Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Z praw przysługujących konsumentom, skorzystać może także osoba fizyczna prowadzącą działalność gospodarczą, o ile z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
4. Usługodawca względem “niekonsumentów” (osób i podmiotów nie wymienionych w ust. 1 powyżej) ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
§ 7 Konsumenckie prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość
1. Każdej osobie, która dokonuje zakupu towarów jako konsument zawierając umowę na odległość, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny.
2. W celu skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny zobowiązany jesteś do złożenia oświadczenia woli w tym względzie w terminie 14 dni, liczonych:
1) od otrzymania towaru;
2) w przypadku zakupu kilku towarów, od otrzymania ostatniego z nich;
3) w przypadku umowy polegającej na regularnym dostarczaniu towarów przez oznaczony czas, od otrzymania pierwszego z towarów;
4) w innych wypadkach od dnia zawarcia umowy.
3. Termin 14 dni uważa się za zachowany, jeśli przed upływem tego terminu wyślesz nam maila lub pismo. Możesz skorzystać z znajdującego się na samym dole Regulaminu formularza, ale nie jest to obowiązkowe. Wystarczy jak wyślesz nam wiadomość e-mail lub odręczne pismo z podaniem danych (imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, ewentualnie numeru telefonu lub adresu e-mail), informacji o zawartej umowie (zakupionym towarze) z oświadczeniem, iż odstępujesz od umowy.
4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą i z tego powodu my zobowiązani jesteśmy zwrócić na Twoją rzecz poniesione przez Ciebie płatności, a Ty zobowiązany jesteś do zwrotu zakupionych towarów.
5. W przypadku zakupu towarów, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócimy Ci wszystkie dokonane płatności, w tym koszty przesyłki (o ile takie poniosłeś) z zastrzeżeniem, że zwracamy koszty przesyłki do wysokości najtańszej oferowanej przez nas opcji dostawy towarów. Jeżeli wybrałeś sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas, nie będziemy zobowiązani do zwrotu poniesionych przez Ciebie dodatkowych kosztów. Twoje płatności zwrócimy Ci przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, chyba że zażądasz, abyśmy zwrócili Ci Twoje środki w inny sposób.
6. Towary powinny zostać zwrócone nie później niż 14 dni, od dnia w którym odstąpiłeś od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Poniesione przez Ciebie bezpośrednie Koszty zwrotnego odesłania towarów nie zostaną przez nas zwrócone.
7. Płatność może zostać przez nas wstrzymana do czasu otrzymania od Ciebie towarów z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu ich odesłania.
8. W przypadku odstąpienia od umowy ciąży na Tobie odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych towarów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i ich funkcjonowania.
§ 8 Uprawnienia konsumenta w związku z brakiem zgodności z umową
1. Usługodawca ponosi odpowiedzialność względem konsumenta za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Usługodawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
2. Uprawnienia konsumenta w przypadku niezgodności towaru z umową:
1) Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2) Usługodawca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub Usługodawca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.
3) Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
4) Konsumentowi przysługuje także prawo złożenia Usługodawcy oświadczenia o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, w sytuacji wystąpienia jednego z poniższych zdarzeń:
1) Usługodawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową,
2) Usługodawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową,
3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z prawa naprawy lub wymiany towaru,
5) z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
5) Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
6) Usługodawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Usługodawca.
7) Konsument udostępnia Usługodawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Usługodawca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
8) Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Usługodawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
9) Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
10) Usługodawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
11) W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar Usługodawcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
12) Usługodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 9 Postępowanie reklamacyjne
1. Prawo do wniesienia reklamacji przysługuje każdej osobie korzystającej ze Strony, a w szczególności osobom dokonującym zakupów na Stronie lub korzystającym z usług świadczonych poprzez Stronę.
2. Wszystkie reklamacje, uwagi i zastrzeżenia dotyczące Strony i świadczonych za jej pośrednictwem usług możecie kierować na adres: kontakt@sloneczkovintage.pl
3. W przypadku reklamacji dotyczących niezgodności z umową lub roszczeń gwarancyjnych zobowiązany jesteś podać:
1) dane kontaktowe - imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania;
2) dane dotyczące umowy lub towaru (odpowiednio treści cyfrowej lub usługi cyfrowej), tak abyśmy mogli zidentyfikować transakcję;
3) powód reklamacji, a w przypadku gdy powołujesz się na niezgodność towaru, także opis i inne dokumenty, które mogą nam pomóc rozpatrzyć reklamację (np. zdjęcia);
4) Twoje żądania.
4. W przypadku reklamacji dotyczących innych spraw, niż niezgodność z umową lub roszczenia gwarancyjne zobowiązany jesteś podać:
1) dane kontaktowe - imię, nazwisko oraz adres e-mail;
2) opis powodów reklamacji;
3) Twoje żądania, propozycje i wnioski.
5. Usługodawca zobowiązuje się odpowiedzieć na reklamację w terminie 14 dni, od dnia jej otrzymania.
6. Odpowiedzi na reklamację Usługodawca dokonuje za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail).
§ 10 Zmiany regulaminu
1. Pamiętaj, że nasz regulamin może się zmienić.
2. Zmiany i aktualizacje mogą wynikać z nowelizacji przepisów prawa, zmian w naszych produktach i usługach, korekty językowej lub konieczności doprecyzowania treści regulaminu.
3. O zmianach i ich przyczynie zawsze poinformujemy Cię e-mailowo.
4. Jeżeli nowa wersja regulaminu nie będzie Ci odpowiadać, możesz bez konsekwencji zrezygnować z naszych usług. Masz na to 14 dni od kiedy zostaniesz poinformowany o zmianie i wystarczy, jak prześlesz nam swoją rezygnację e-mailowo.
5. Zmiany regulaminu, które dotyczyć będą usług płatnych (zakupu towarów) znajdą zastosowanie tylko do umów zawartych po zmianie. Jeśli zawarłeś umowę zakupu przed zmianą, obowiązywać będzie Cię regulamin z daty zawarcia umowy.
§ 11 Dodawanie i moderacja opinii
1. Na Stronie użytkownicy mogą zamieszczać opinie o naszych towarach.
2. Opinie są zamieszczane przez nas (są to opinie klientów, których prosiliśmy o ich wystawienie, i z którymi się skontaktowaliśmy) oraz użytkowników Strony.
3. Nie odpowiadamy za opinie użytkowników zamieszczone na naszej Stronie. Nie wyrażają one naszych poglądów i nie powinny być utożsamiane z naszą działalnością.
4. Jeżeli umieszczasz swoją opinię na naszej Stronie, oznacza to, że masz do niej pełne prawa.
5. Jeżeli umieszczasz swoją opinię na naszej Stronie, zgadzasz się z tym, że zostanie opublikowana i widoczna dla innych użytkowników. Zgadzasz się na umieszczenie jej nieodpłatnie.
6. Jeżeli napiszesz opinię, to jest ona Twoją własnością intelektualną, jednak publikując ją na naszej Stronie, zgadzasz się na jej nieodpłatne wykorzystanie przez nas w celach promocyjnych i informacyjnych.
7. Opinie zamieszczone przez nas na Stronie są zweryfikowane i pochodzą od osób, z którymi się skontaktowaliśmy indywidualnie, które zawarły z nami umowę i skorzystały z naszych produktów lub usług.
8. Wszystkie opinie na naszej Stronie są zweryfikowane i pochodzą od osób, które skorzystały z naszych produktów lub usług.
9. Dodaj swoją opinię, jeżeli naprawdę zawarłeś z nami umowę i przetestowałeś towar. Przygotuj ją w sposób rzetelny i uczciwy. Użyj prostego, zrozumiałego języka, bez błędów i wulgaryzmów.
10. Dziel się swoimi rzeczywistymi doświadczeniami, nawet jeśli są krytyczne. Każda opinia jest szansą na poprawę jakości oferowanych przez nas towarów i usług.
11. Opinię możesz w każdej chwili zaktualizować. Możesz to zrobić samodzielnie lub się z nami skontaktować. Żądanie to zrealizujemy bezzwłocznie.
12. W każdej chwili możesz usunąć zamieszczoną opinię. Możesz to zrobić kontaktując się z nami. Żądanie to zrealizujemy bezzwłocznie.
13. Zastrzegamy sobie prawo do archiwizowania usuniętych lub zmienionych opinii w celu ochrony Uzasadnionego Interesu Administratora.
§ 12 Newsletter
1. Na Stronie możesz zapisać się na nasz newsletter.
2. Newsletter jest usługą darmową.
3. Treści w newsletterze są chronione na ogólnych zasadach przepisów prawa autorskiego.
4. Newsletter polega na wysyłce na Twój adres e-mail powtarzalnych wiadomości z systemu mailingowego.
5. Obiecujemy nie spamować. Będziemy Ci wysyłali wyłącznie konkretne i sprawdzone informacje, nie częściej niż 1 raz w tygodniu. Wiadomości będą wysyłane nieregularnie, w zależności od planowanych dostaw towarów.
6. Z racji innych obowiązków może się zdarzyć tak, że nie będziemy w stanie wysyłać Ci newsletterów powtarzalnie i cyklicznie.
7. Jeżeli zapiszesz się na newsletter, otrzymasz od nas informacje dotyczące nowości, kuponów rabatowych, promocji, ofert handlowych, ciekawych artykułów.
8. Dołożymy wszelkich starań, by newslettery były merytoryczne. Będziemy je tworzyć rzetelnie, w oparciu o naszą wiedzę i doświadczenie.
9. Na newsletter możesz się zapisać, jeżeli:
1) wypełnisz formularz zamieszczony na Stronie;
2) napiszesz do nas e-mail z prośbą o zapisanie na newsletter;
10. Po wypełnieniu formularza otrzymasz na swoją skrzynkę wiadomość z linkiem potwierdzającym (system Double Opt-In). W ten sposób chcemy się upewnić, że to na pewno jest Twój adres e-mail.
11. Po wypełnieniu formularza wyświetli Ci się Strona z potwierdzeniem subskrypcji. Znajdziesz na niej najważniejsze informacje dotyczące naszego regulaminu oraz polityki prywatności.
12. Jeżeli nie potwierdzisz rejestracji w formularzu, nie zapiszemy Cię na newsletter i nie będziesz otrzymywać od nas regularnych wiadomości.
13. Jeżeli nasz newsletter nie wyświetla się prawidłowo, napisz do nas. Postaramy się pomóc.
14. W każdej chwili możesz wypisać się z newslettera. Dokładamy wszelkich starań, by automatyczne wypisanie było szybkie, bezproblemowe i zajęło Ci kilka sekund.
15. Jeżeli chcesz się wypisać z newslettera, możesz to zrobić klikając w link zamieszczony na dole każdej wiadomości. Możesz również wysłać do nas e-mail z żądaniem wypisania z bazy. Żądanie to zrealizujemy bezzwłocznie.
16. Będziesz otrzymywać newsletter do czasu zakończenia subskrypcji lub zakończenia przez nas tej usługi.
17. Jeżeli przez minimum 6 miesięcy nie będziesz aktywny w naszym newsletterze (nie otworzysz wiadomości), zastrzegamy sobie prawo do usunięcia Twojego kontaktu z naszej bazy.
18. Jeżeli wypiszesz się z newslettera lub usuniemy Twój adres-email, w każdej chwili możesz zapisać się na nowo.
19. Nie udostępniaj i nie kopiuj treści z newslettera bez naszej zgody.
20. Pamiętaj, że newslettery mogą wpadać do zakładki SPAM. W takim wypadku dodaj nasz e-mail do bazy zaufanych odbiorców.
21. Pamiętaj, że możemy zrezygnować z wysyłki newslettera. W takim wypadku poinformujemy Cię o tym oraz usuniemy Twój adres oraz zapis aktywności z naszego systemu mailingowego.
§ 13 Rozwiązywanie sporów
1. Akceptując ten regulamin zgadzasz się, że w przypadku zaistnienia sporu spróbujemy go rozwiązać wspólnie i polubownie. Czas na przeprowadzenie negocjacji wynosił będzie 3 miesiące od dnia zgłoszenia roszczeń przeze mnie lub przez Ciebie. Jeśli w zakreślonym okresie nie znajdziemy rozwiązania na zakończenie sporu to swoje roszczenia będziemy mogli złożyć sądowi powszechnemu.
2. W przypadku świadczenia usług na rzecz konsumenta mającego miejsce zamieszkania w innym kraju niż Polska, umawiamy się, że sprawa zostanie rozpoznana wg prawa polskiego. Porozumienie to nie pozbawia Cię ochrony przyznanej Ci na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy i na mocy prawa.
3. Wyrażam zgodę na pozasądowe rozwiązywanie sporów. Jeśli chcesz zgłosić przeciwko mnie jakąś sprawę może to zrobić elektronicznie pod adresem: ec.europa.eu/odr
§ 14 Ochrona danych osobowych
1. Usługodawca jest administratorem danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych (RODO i inne). Informacje o zasadach przetwarzania danych przez Usługodawcę zawarte zostały w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://sloneczkovintage.pl/polityka-prywatnosci